Wprowadź słowa kluczowe wyszukiwania

Fotowoltaika dla firm – analiza zalet i wad

Fotowoltaika dla firm – analiza zalet i wad

Razem z postępowaniem cyfryzacji, pojawia się coraz więcej urządzeń elektrycznych, pochłaniających duże ilości prądu. Jest to szczególnie widoczne w przypadku przedsiębiorstw, które działają na rynku. Podwyżki cen są wyjątkowo dotkliwe dla osób prowadzących działalność gospodarczą. W celu pokrycia rosnących kosztów energii elektrycznej, przedsiębiorcy zmuszeni są podwyższać ceny oferowanych przez siebie usług i produktów. Doskonałym rozwiązaniem tego problemu jest inwestycja w fotowoltaikę dla firm – ekologicznego źródła energii, które pozwala niemal całkowicie zredukować wydatki na prąd.

Jakie są zalety fotowoltaiki dla firm?

Podstawową korzyścią, która płynie z inwestycji w fotowoltaikę dla firm, jest ogromna redukcja kosztów, związanych z opłatami za energię elektryczną. Po wykonaniu i uruchomieniu instalacji, która pozyskuje energię z promieni słonecznych, przedsiębiorca nie musi korzystać z usług sieci energetycznej. Jeśli zaś chodzi o szeroką perspektywę, na przestrzeni najbliższych kilku dekad – fotowoltaika dla firm oznacza przede wszystkim całkowitą niezależność i samowystarczalność energetyczną. Zostaje wyeliminowane ryzyko poniesienia strat, w wyniku przerwy w dostawie prądu lub awarii sieci. Przedsiębiorców, korzystających z fotowoltaiki dla firm, nie dotyka również problem podwyższania cen prądu na rynku energetycznym.

Po dokonaniu odpowiednich wyliczeń w kwestii zapotrzebowania, przedsiębiorca zleca budowę instalacji fotowoltaicznej. Kiedy nastąpi podłączenie paneli słonecznych – konstrukcja zaczyna przechwytywać energię promieni słonecznych i przekształcać ją w prąd, który można wykorzystać do zasilania urządzeń elektronicznych, a także klimatyzacji i oświetlenia. Cały koszt instalacji fotowoltaicznej zwraca się zazwyczaj w przeciągu najbliższych 5 lat. Po upływie tego czasu, firma zaczyna oszczędzać dużą część swojego budżetu, który może wykorzystać do rozszerzania swojej działalności i dalszego rozwoju.

Fotowoltaika dla biznesu – korzyść wizerunkowa

Oprócz dużych oszczędności, fotowoltaika dla firm pozwala również osiągnąć inne korzyści biznesowe. Energia słoneczna jest pozyskiwana w sposób całkowicie ekologiczny – nie stanowi źródła emisji szkodliwych związków i pyłów. Sam ten fakt jest bardzo korzystny – pod kątem biznesowym natomiast, stanowi świetny sposób na poprawę wizerunku firmy. Działania proekologiczne podjęte przez przedsiębiorstwo świadczą o tym, iż ma ono na celu troskę o ludzi i inne żywe stworzenia. Pozwala to na pokazanie bardziej „ludzkiej” strony swojej działalności – co też bez wątpienia przełoży się na większe zaufanie ze strony konsumentów.

Nadwyżki energii – fotowoltaika jako dodatkowy dochód dla firm

Energia elektryczna, pozyskiwana przy użyciu paneli słonecznych, nie jest w całości zużywana na bieżąco. Naturalnie, duża jej część służy zasilaniu wszelkich maszyn i urządzeń, jednak zawsze panele fotowoltaiczne produkują pewną nadwyżkę prądu. Przedsiębiorca może go rozdysponować na dwa sposoby. Pierwszy z nich to magazynowanie, dzięki któremu zyskamy całkowite zabezpieczenie w sytuacjach, gdy dostęp promieni słonecznych jest ograniczony. Przykładowo – dni w okresie zimowym są dużo krótsze, a zatem nie zawsze instalacja fotowoltaiczna jest w stanie dostarczyć wystarczającej ilości energii. W takiej sytuacji właśnie zużywane są nadwyżki, pozyskane we wcześniejszym okresie czasu.

Druga możliwość, to wykorzystanie fotowoltaiki dla celów biznesowych. Przedsiębiorca, w przypadku uzyskania nadwyżki podczas pozyskiwania energii elektrycznej, ma możliwość odsprzedania jej do sieci energetycznej – na tej z kolei ciąży obowiązek odkupienia jej. Pozwala to na czerpanie korzyści w dwóch przestrzeniach. Pierwszą z nich jest oszczędność, zredukowanie opłat za prąd o 60% i samowystarczalność energetyczna. Druga to dodatkowy zysk i środki dla firmy – które można wykorzystać w dowolnym celu: w ramach premii lub upominków dla pracowników, do odnowienia lub remontu siedziby czy też inwestycji w rozwój działalności firmy. Właśnie na to rozwiązanie przedsiębiorcy decydują się najczęściej.

Jaki jest koszt instalacji fotowoltaicznej?

Inwestycja w fotowoltaikę dla firm wiąże się oczywiście z pewnymi kosztami. Trudno jest jednak określić stałą wartość, uwzględniając zarówno zakup materiałów, jak i montaż paneli słonecznych. Decydując się na moduły fotowoltaiczne, musimy zacząć od zlecenia przygotowania projektu instalacji. Następnie dokonać zakupu fotoogniw, systemu montażowego i osprzętu elektrycznego. Ostatnim elementem, za który przyjdzie nam zapłacić – jest montaż.

Dokładny koszt instalacji fotowoltaicznej uzależniony jest przede wszystkim od jej rozmiarów. Optymalne będzie założenie wydatku od 30 000 do 50 000 złotych. Jeśli jednak chcemy poznać konkretną cenę – powinniśmy skonsultować się z firmą fotowoltaiczną lub wykorzystać specjalną porównywarkę, aby zweryfikować koszty poszczególnych typów instalacji i wybrać tę, która będzie najbardziej adekwatna do specyfiki działalności naszej firmy.

Dołącz do nas

Popularne

Sprawdź czy nie przepłacasz na zatrzymajlicznik.pl

Może Cie Zainteresuje

Newsletter

Zapisz się wprowadzając adres e-mail.